Thursday, December 31, 2009

Selamat tahun baru 2010


Tahun baru tahun harimau

Dahulu mungkin ada silap kata

Terlebih dahulu mohon restu

Jangan di simpan dalam jiwa raga.

4 comments:

Anonymous said...

hidup lagi ke, ingat dah mampus dipancung puak ksb. kamu sekarang tengah berdepan dengan harimau. jangan dedahkan rahsia diri nanti kena ... baham. Gggrrrrrrrr!!!!

Anonymous said...

Tuan Pena KSB, MUNGKIN ada membaca, merujuk kitab tipitaka, sebelum beliau membuat penulisan blog KSB, tapi belajar tanpa guru, sifu, master or Mentor tidak ke mana. Yakni apa yang dibaca dan faham adalah mengikut imanigasi sendiri (bersandakan pengalaman manis dan pahit yang dilalui belia zaman silam). Contohnya beliau selalu beri contoh keburukan sami, penganut kerana beliau berada di sebelah yang buruk sahaja. Nak bincang lebih lanjut kita ambil contoh:-
semasa beliau jadi sami asyik buat jahat (main perempuan sampai kena halau keliau sami)
ambil duit(beli tanah, buat rumah belanja kahwin dll)
barang2 wat bawa balik, belanja kawan masa kahwin
Kalau orang lain pergi wat suatmon dia duduk minum bir
Berdasarkan beberapa contoh di atas, jelas Tuan Pena KSB hanya memandang dari satu sudut sahaja bila beliau menulis blog. Beliau sepatutnya memandang kedua-dua (Baik dan buruk) supaya pembaca boleh membuat perbandingan.

kumpas said...

Khas kepada Tuan GENERASI SIAM BARU...berkenaan dengan pangkat phra memang tidak sama.Walaupun phra yang phansanya tua tetapi tidak melakukan apa-apa kepada dirinya atau masyarakat di kira tidak cukup mulia menerima pangkat.
Walaupun tidak ada pangkat tetapi banyak kerja untuk diri dan masyarakat,dikira mulia.
Jangan tengok pada pangkat sahaja.Tengok kepada sumbanganya kepada masyarakat sekitar dan orang lain2.

kumpas said...

SAUDARA TUAN G.SIAM BARU...
Sami bukan pentingkan pangkat.Jika dapat pun dikira sampingan di malaysia. Di Thailand pangkat tinggi boleh duduk barisan depan bila upacara suat praphuttamon.
Naik Pangkat adalah tugas salah satu Raja Thailand. Beliau akan hadiahkan pangkat kepada sesiapa pun kita usah bicara.Pangkat phrakru kadang-kadang berguna juga untuk dihormati.Tetapi tidak dihormati juga bila gila-gilakan pangkat itu.Siapa dapat pun anggaplah mereka bertuah.
Dengan pangkat phrakru yang ada,moga-moga mereka dapat sumbangankan kerja dengan sempurna.Setakat ini dulu